A perfect storm

Hela dagen har jag gått runt med en klump i magen och känt mig stressad och uppjagad. Att 15% av Sveriges befolkning röstar på Sverigedemokraterna gör mig gråtfärdig. 

De kanske inte kan förändra något politiskt, men vart ska det här leda? Jag vill inte bli ihjälgasad, jag vill inte leva i osäkerhet, jag vill inte må dåligt över att inte vara svensk.

Och det värsta är att jag på något hemskt sätt blir sur på alla invandrare som envisas med att inte assimilera sig, som bryter trots att ha fötts här, som klär sig som att de fortfarande är i hemlandet. Jag skäms över dessa tankar men de går inte att förhindra, om alla vara hade skött sig, hade det gått såhär långt? 

Detta tänk är sjukt farligt, för en SD:are spelare det ingen roll, en invandrare är en invandrare. Att börja peka finger är fel och man sitter väl i samma båt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0