Spirit of Marylin calling me

Hur kommer det sig att de oärligaste männsikorna kommer längst i livet? Om man tänker på t.ex. säljare (nu snackar jag toppsäljare och inte vanliga noobs) så tjänar de in desto mer de säljer/lurar folk. Kanske lite grovt att använda ordet "lura", finns säkert 10% ärliga säljare som vill ens bästa och man ska självklart inte dra alla över en kam... MEN en säljares uppgift är att få skit att framstå som guld. 
 
Vart finns rättvisan i att lura människor undrar jag? Nu tänker jag faktiskt försvara mitt eget jobb med att säga att vi faktiskt säljer mat och matar dessa personer (och då inte kan helt räknas till säljare). Har alltid själv sagt att man måste göra mycket för att lyckas i den här tid och åldern. Men hur kan man sova på kvällarna när manmedvetet lurar någon     annan?      
Min lilla prins. Finns det något renare eller oskyldigare än en bebis?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0