Jag behöver endast de som har bränts fast

Det här med vänner är så jävla svårt. En god vän har alltid sagt det, att jag bestämmer mig jävligt fort för vilka jag gillar och vilka jag inte gillar, och sedan är jag med personerna jag gillar och ignorerar människorna jag inte gillar, till skillnad från henne som det tar längre tid för, men då blir även vänskapen och fientligheten självklart djupare.

Det är svårt för mig att verkligen ha en djupare relation med någon tjejer/killar/hundar/vadnivill. Men när jag väl har det gör jag allt för den personen. Och många gånger ångrar jag verkligen det, att jag alltid ställer upp för mina vänner, och backar dem, för jag har sett gång på gång att de inte gör samma sak.

Vet att det är typiskt "svenskt beteende" att inte ta någons sida, att inte lägga sig, och att vara så passiv som möjligt. Ibland önskar jag faktiskt att jag hade växt upp i ngt ghettocentrum, där man hade riktiga blattevänner, med riktig lojalitet. Ride or die vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0