I'm trying to stop you from leaving, you won't even listen so fuck it, I'm trying to stop you from breathing

För att ge er en inblick på saker som bara händer mig. Jag har legat sjuk i sängen sen jag kom hem från jobbet igår. Idag övertalar mamma mig att cykla med henne till Bromma Blocks och handla lite för att jag behöver "frisk luft". Jag går med på det, tar på mig lite äckliga kläder och skippar sminket. Väl nere vid cyklarna inser vi att det regnar och mamma springer upp för att byta om. 
 
Jag, uttråkad som jag är, inser att min spegelbild syns väldigt bra i portfönstret och börjar göra miner åt mig själv. Jag är så inne i det här att jag missar att se den snygga killen som kommer mot mig från hissen. Men när jag ser honom ser jag även min snygga mamma, i för stor regnkappa och denimkeps, bakom honom, där hon ger mig en lätt skamsen blick.
 
 
Vi skämtar lite om att vi ser ut som askungens fula systrar och att skadan redan är skedd, så vi cyklar glatt iväg. På väg hem, vem möter vi inte då men snygga killen igen. Den här gången var det så sorgligt att vi båda brister ut i skratt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0