Gossip, Gossip, nigga I got it

Sitter och glor på Top Model efter en väldans tjat om denna säsong. Det som förvånar mig mest är de svenska tjejernas attityder. Ända sen jag flyttade till Sverige har jag hört om den såkallade "Jantelagen". Den har utdömts av medelsvensson och anses vara an svaghet. För om man nu inte framhäver sig själv kommer man inte lyckas!

Absolut, det kan jag hålla med om, man måste våga ta för sig och kunna stå för det man säger. Men bara för att man vill radera "jantelagen" kan man inte radera ordet ödmjukhet. Man kan vara självsäker utan skrika och vråla. Man kan ha självförtroende utan att trycka ner andra.

Att ta sig själv på för stort allvar kan nog vara det äckligaste jag vet. Killar, tjejer, unga, eller vuxna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0