I said my cars early cause I know I'm always late

Jag går runt och är taggad på nånting. Jag vet inte vad det är. Det är ingen fest, det är ingen vän, och det är faktiskt inte ens livet. Men jag har en känsla av att det kommer att hända nånting snart. Vad. Kan. Det. Vara?
Kvinnlig intuition? Det återstår att se..
 
 
En sak till, let's get serious. Jag brukar sällan vilja uttala mig ifråga om politiska frågor då jag inte vill att mina åsikter ska finnas på internet, man vet ju aldrig vart jag kmr att vara om 10 år. Men en sak är säker, och det som händer med Julian Assange är ju fan inte okej. Att Sverige dansar efter USA's flöjt är både skrämmande och lite vidrigt. 
 
Jag googlade nyss på Juliuan Assange för att hålla mig á jour, och den första artikeln jag läser är en skriven av Martin Jönsson, som är nya "kulturchef" för SVD. http://www.svd.se/nyheter/utrikes/en-cirkus-utan-verklighetskontakt_7433256.svd.
 
I denna artikel dumförklarar han Assange genom att kalla honom för en storhetsvansinnets retoriker. Någon som kallar sig för kulturchef för en sån stor tidining som SVD borde väl tänka på vad han skriver. Den här människan har förändrat världen och visat oss till vilken grad vi blir hycklade av media och politiker. Att bli då benämnd som någon som har "förlorat konakten med omvärlden", ja då jävlar får det mig att skriva ett sånt här blogginlägg.
 
Lite respekt kan man väl ändå? Vad har DU gjort för att förändra världen Martin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0