I am the clubrocker

Saga påstår att hon hatar vår generation, och att det är färglöst och tråkigt. Första gången jag tänkte på det kunde jag hålla med. Men Igår när jag satt på biblioteket med Sam insåg jag att nej, jag älskar vår generation.

Vår generation kommer att handla om elektroniken, iPhones, Mac-datorer, Blu-ray, ELEKTRONIK.. och då är det även elektro-musik.

Med det syftar jag på house-kulturen som har växt och växt de senaste åren. Jag syftar på musiken som är så avskalad. Det går inte att känna annat än glädje när man hör house-musik, det är inga deprimerande texter som Bullet for for My Valentine har, det är inga dolda budskap som med 50 cent. Missförstå mig inte, jag är tjejen som har gått från att ha sjungit till Aqua, till Nirvana,  till att kunna Eminems texter utantill... jag har avverkat det mesta, men inget har fått mig så glad som house-musiken.

Att nu kulturen har växt till en sorts religion är fantastiskt. Inga lamea pojkbands föreställningar, det är naket, det är naturligt ( med undantag för de stora showerna med de där läskiga Guetta-robotarna) det är bara musik.
Dj's are the new Rockstars sa de i SHM's dokumentär, och det är så jäkla sant. Vi håller på att gå tillbaka till Rock'n'roll kulturen, men nu är det Sex, Drugs and House music. Vad man tycker om de två första delarna bryr jag mig inte, men jag är jävligt glad att få vara med om den tredje biten.
'


Kommentarer
Postat av: M

eyy snacka inte skit om boybands! haha

2011-10-29 @ 20:41:45
Postat av: Ghazal

Sorry bro.. Jonas Brothers ftw ;)

2011-10-30 @ 13:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0