Förenade i slummen faller vi med flaggan på topp

Jobb idag, jag och Berfin "delar" skift på helgerna, vi byter alltså av varandra. Under de två minuterna den ena tar av sig ytterkläderna och den andra klär på sig hinner vi fort babbla om det senaste med våra "killar". När jag lyssnade på vad som än en gång har hänt henne kände jag mig för första gången på länge lättad över att slippa sånt.

Dagens killar har blivit som småtjejer, små fjortistjejer som överdramariserar allting och som ska få oss tjejer att känna oss otillräckliga, skyldiga och känslokalla.
Tycker alla borde step back, och andas.
Vet att när jag själv var som mest in i skiten sa Saga till mig flera ggr att chilla ner med mina nerver. Det rådet borde alla följa, att ta livet för seriöst skadar bara oss själva.

 

Ett annat råd från Saga: Lyft upp toasitsen om du ska spy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0