If you're looking for heaven baby, it sure as hell ain't me

Jag skrev för två dagar sen att hela mitt liv bestod av en massa "vill ha". Igår när jag tog min vanliga shoppingrunda med Gabba insåg jag plötsligt hur meningslöst det är.

Minns ni ringen jag köpte, som jag har velat ha i ett år? Jag vet inte ens vart den är just nu.

När jag verkligen vill ha nåt, då kan jag inbilla mig att mitt liv kommer att bli fulländat så länge jag får den saken.
När jag mår dåligt går jag och shoppar.
När mina föräldrar vill gottgöra mig, köper dom saker till mig istället för att säga så mycket.

Materialistiska saker styr våra liv, som om vårt liv ska bli enklare om vi köper den där svarta tröjan. För med en ny tröja kommer allt plötsligt att falla på plats. Så funkar det inte. Synd egentligen, för som min pappa sa när jag var helt exalterad över en väska. "Om alla dina problem kunde lösas med väskor skulle du få hur många du ville"


Antar att man får försöka styra upp sitt liv istället för att hitta tillfälliga "highs" i alkohol, fester, killar och kläder.


I år tänker jag inte ens önska mig något. Jag blir alltid överhypad runt min födelsedag, och sen blir jag så himla besviken. Får hoppas på en bra dag bara.

Kommentarer
Postat av: en hemlig beundrare

uppdatera!?

2011-02-13 @ 16:06:59
Postat av: mamma

Dina föräldrar köper saker till dig!!! Hmmmm det lät inte som jag ...vilka andra föräldrar pratar du om??:-)

2011-02-15 @ 07:32:19
Postat av: Ghazal

säker? ;)

2011-02-15 @ 14:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0