When I speak, listen, this is my decision

Att laga mat är inte endast ett sätt att få näring på, det är ett sätt att ta hand om någon. Jag har personligen alltid varit ointresserad av att laga mat, och då min mamma inte har haft inställningen att jag måste hjälpa henne har det blivit naturligt att jag totalt struntar i det. 

Men för ett tag sen, när jag såg min mamma laga mat till mig och sin kille blev jag plötsligt ledsen. Jag kunde se hur mycket han uppskattade maten, hur kärleksfullt han tittade på henne medans han åt och jag insåg precis vad man kan gå miste om.

Flera gånger har mina vänner lagat mat eller bakat åt mig, och jag har blivit helt överlycklig varje gång. Det handlar inte om maten själv, det handlar om samhörigheten och kärleken man visar. Jag insåg hur patetiskt det är att inte kunna laga mat, speciellt om man själv skaffar barn i framtiden. Jag har alltid älskat min mammas mat, och skulle tycka det var hemskt om inte jag kunde tillförse mina barn samma exakt samma känsla.

Ingen bild på mammas mat, men kolla Saga, jag sa ju att jag hade tagit kort på maten i London åt dig, bättre sent än aldrig ;)


Kommentarer
Postat av: gabba

fan vad gott det där såg ut!!

2011-12-02 @ 00:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0